בלעדי למטרנה: מטרנה מהדרין ספיישל – לתינוקות עם גזים

עפר גדנקן No Comments on בלעדי למטרנה: מטרנה מהדרין ספיישל – לתינוקות עם גזים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איך נדע שהקטנצ'יק סובל מגזים? ההגדרה לגזים או בשם הרפואי קוליק היא תינוק מתחת לגיל 5 חודשים אשר בוכה בכי ממושך ללא סיבה נראית לעין, עם  התקפים חוזרים של אי שקט שקשה להרגיעם הנמשכים  כ- 3 שעות ביום, 3 פעמים בשבוע במשך שבוע לפחות כל זאת כאשר  התינוק בריא בדרך כלל, גדל ומתפתח כמצופה ונשללה כל בעיה רפואית או סיבה אחרת לבכי (כגון רעב).

הסיבה לתופעת הקוליק אינה ידועה וקשורה ככל הנראה לחוסר בשלות של מערכת העיכול ולכן חשוב לזכור שלא כל בכי מעיד בהכרח על רעב וכדאי להימנע מהאכלת יתר שעלולה להגביר את התופעה. בזמן ההאכלה חשוב להקפיד שהזרימה לא תהיה מהירה מדי, מה שעלול להוביל לאכילה מהירה, לבליעת אוויר ולהחרפת הגזים.

אין ספק שהזנה טבעית היא הטובה ביותר לתינוק. במידה והתינוק ניזון בהזנה טבעית  וסובל מגזים/קוליק כדאי להמשיך איתה – ככל שניתן. כדי להקל אפשר לשקול הימנעות  למשך מספר ימים של מוצרי מזון ה"חשודים" בהחמרת גזים כגון מוצרי חלב, קטניות וכרוב  ולעקוב האם יש הטבה. במידה ויש שיפור, ניתן להמשיך בתפריט ההימנעות ולהקפיד על צריכת סידן מטחינה, סרדינים, מוצרים על בסיס  סויה ואף לשקול ליטול תוסף תזונה של סידן.

אם מסיבה כלשהי התינוק אינו ניזון מהזנה טבעית באופן בלעדי והוא ניזון מתמ"ל (תרכובת מזון לתינוק),  ניתן לנסות תמ"ל ייעודי לתינוקות עם גזים – מטרנה ספיישל המכיל שילוב רכיבים ייחודי .

שילוב הרכיבים הייחודי כולל פרוביוטיקה מסוג B.Lactis, שהינם חיידקים ידידותיים למערכת העיכול, הרכב פחמימות ייחודי דל לקטוז והרכב שמנים מסוג בטאפלמיטט, המוכח מחקרית כתורם לעיכול קל ולהפחתת משך בכי בתינוקות.

טיפים נוספים להקלה

הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא להיות שם עם סבלנות, חיבוק, מגע, חום ואהבה. אל תחששו מ"פינוק יתר" וכי 'יתרגל להיות על הידיים'. זכרו שנדרשת תקופת הסתגלות לחיים החדשים.

תנוחות ערסול , כיפוף הרגליים לכיוון הבטן, עיסוי בטן בתנועות מעגליות או אמבט חמים מרגיע גם הם יכולים להקל.

בכי של תינוקות קשה להכלה, כל דקה מרגישה לפעמים כמו נצח… חשוב לזכור שתקופת הגזים תחלוף בסופו של דבר עם הזמן.

מטרנה מהדרין ספיישל הינו בהשגחת הכשרות המהודרת של בד"צ העדה החרדית ירושלים ומיוצר בפיקוח ישיר של צוות מדענים שבריאות תינוקכם חשובה להם יותר מכל.

 



0 תגובות